Adakah medium budaya sudah lapuk?

- 2024-05-13-

Medium serbuk kering adalah untuk mengeringkan medium yang disediakan, supaya mudah untuk diawet dan dijual. Apabila menggunakan, hanya tambah air mengikut kadar untuk melarutkannya.

Jika ia tamat tempoh, komposisi kimia medium akan berubah, boleh menghasilkan toksin dan bahan lain yang tidak kondusif untuk pertumbuhan sel, dan medium tamat tempoh secara amnya akan tercemar, keperluan kultur sel untuk keadaan aseptik adalah keras, adalah disyorkan untuk tidak untuk menggunakan medium yang telah tamat tempoh, lebih baik digunakan sekarang. Selepas tamat tempoh pensterilan dan rawatan tidak berbahaya medium boleh digunakan sebagai penyelesaian nutrien kepada tumbuhan air dan tumbuhan, sebagai baja. Anda juga boleh mencairkan untuk melakukan eksperimen penapisan, mengamalkan keupayaan untuk beroperasi. Boleh guna untuk buat ujian prestasi ah, asalkan PH, sensitiviti sesuai, tak ada masalah.

Sebagai pengeluar danĀ kilang medium serbuk kering di China, media budaya dehidrasi biologi Babio terjual dengan baik di banyak negara dan wilayah di seluruh dunia, produk boleh disesuaikan, jualan harga borong, mengalu-alukan pertanyaan anda!